Gebreide darmen

Voor wie de laatste twee jaar in een grot heeft geleefd: nerds zijn helemaal in. Naast gigantische brillen en onflatteuze broeken kennen ook breien, haken, vilten en andere onhippe handwerktechnieken een ongeziene heropleving. Al dreigt de trend ernstig uit de hand te lopen, afgaande op de bizarre gebreide voorwerpen die her en der op het internet opduiken. Ik weet niet van jullie, maar persoonlijk trek ik de grens bij gebreide darmen.

Waarschijnlijk weinig doeltreffend: een gebreid gasmaskerTeriyakimoto

Gebreide trui voor bomen als uiting van de trend “urban knitting”

Gebreide hoes voor legertank en motor – respectievelijk door Marianne Joergensen en Theresa Honeywell

Integraal gebreide kamerMarion Eichmann

Gebreide laptopkous, voor wie discreet wil surfen op openbare plaatsen. Al heb ik zo’n vermoeden dat je met dit gedrocht over je hoofd meer aandacht trekt dan zonder. Becky Stern

Voor warme handjes tijdens het typen: gebreide klavierwanten

Gebreide FerrariLauren Porter

Gebreid toiletpapierMochi Mochi Land

Gebreide darmenBen Cuevas

Gebreide hondendrolKnithacker

Of deze gebreide iPhone je dezelfde status zal geven als het origineel is nog maar de vraag, maar soit – Daddy types

Allerlei variaties op gebreid en gehaakt eten:

Augurkjes

Hotdog

Gebreide of genaaide broekjes voor kippen, gemaakt door de Oostenrijker Edgar Honetschlager met de hulp van Japanse geldschieters.

En tot slot: een soortement van traditioneel gewaad waar geen woorden voor zijn.

Tags: , , , , , , , ,

2 Reacties to “Gebreide darmen”

  1. cat Says:

    heeeeeeerlijk!
    inspiratie genoeg voor verdere naaiprojectjes. merci!! ;)

  2. ondergrauw Says:

    Volgens mij zou je wederhelft in de wolken zijn met zo’n gebreide iPhone. *gniffelt*
    Ik ben ondertussen ook aan mijn zoveelste wintersjaal bezig.

Plaats een reactie