Ik vind dat we niet kunnen trouwen

roosbeef-iets te veel wijn

Nederlandstalige muziek laat ons doorgaans arctisch koud. Maar dat geldt geenszins voor de Nederlandse band Roosbeef, bestaande uit frontvrouw Roos Rebergen, 2 Belgen (Tom Pintens & Tijs Delbeke) en 2 Nederlanders (Tim van Oosten & Reinier van den Haak). Het frêle kinderstemmetje van Roos is ontwapenend, haar teksten balanceren tussen grappig en ontroerend. En zo ziet ze er ook uit: als een klein meisje dat net uit bed is gekropen, met grote ogen vol verwondering en de haren nog in de war van de afgelopen nacht.

Typerende quote uit een interview:
« Ze zegt altijd het liefst onderweg te zijn, maar ze doet net zo hard haar best zich ergens thuis te voelen. Onthechting ligt steeds op de loer. ‘Volgens mij maakt het allemaal niet zo veel uit waar iemand woont. Het neemt een gevoel van eenzaamheid toch niet weg.’ »

Favoriete quotes uit songteksten:
« Ik ben niet kwaad maar ik tel wel tot tien. »
« Je vindt de structuur van een rauwe champignon niet lekker. Ik vind dat we niet kunnen trouwen. »
« Ik heb je beschadigd, daar gaat mijn borg – Ik wil je hoe dan ook zien, noem het maar nazorg. »

Favoriete nummers:
Iets Te Veel Wij(n) – album: Omdat ik dat wil
Vergis Ik Mij – album: Warüm

Tags: , , , , , , ,

Geef een reactie

