Dolle pret in de wasserette

Marginalen. Al sinds mensenheugenis een bron van verbijstering, ergernis en ongeloof voor de rest van de wereldbevolking.
Onlangs nog had ik er één aan mijn been toen ik de was ging drogen in de lokale wasserette. Ik was op het gemak een boekje met citaten van schrijvers aan het lezen toen er plots een verloederde, naar alcohol meurende entiteit naast me opdook die als een zak patatten op het aangrenzende stoeltje neerplofte. Waarna hij doodleuk naar mij overhelde, daarmee ongegeneerd de grenzen van mijn persoonlijke veiligheidszone overschrijdend, en schaamteloos begon mee te lezen. Na wat ongemakkelijk geschuif in mijn stoel en een paar vuile blikken in zijn richting, blafte hij met zijn walmende adem in mijn gezicht: “MO JONGSKE TOCH, GE MOET DA OLLEMOL NIE GELOWVE! TZEN TOCH OLLEMOL LEUGENEERS!”. De uitdrukking op mijn gezicht moet boekdelen hebben gesproken, want enkele ogenblikken later hees meneer zich uit zijn stoel en slofte hij weg op zijn vergeelde zeesandalen.
Sinds kort hangen wij onze was in de tuin te drogen.

Tags: , , ,

Geef een reactie

