Kindertijd

“Voor ik in slaap viel, eindelijk, lag ik aan mijn kindertijd te denken, toen ik me vaak het einde van de eeuw probeerde voor te stellen, en hoe veraf dat nog was en hoe vreemd, en dan berekende ik in mijn hoofd hoe oud ik zou zijn als de eeuw eindigde, in jaren, maanden en dagen, en kijk nu eens, ongelooflijk, hier zitten we, zes jaar in de nieuwe eeuw en ik realiseer me dat ik nog altijd dat magere jochie ben, hoezeer mijn leven door hem overschaduwd wordt, dat ik op straat nog steeds niet op barsten in de stoeptegels stap, niet uit bijgeloof maar als een test, een kwestie van discipline, doe ik nog steeds.”

(Don Delillo – Het Punt Omega)

Foto: www.stuckincustoms.com

Tags: , ,

Geef een reactie

